Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
2020-12-16 d. patvirtino Šnipiškių bendruomenės centro įžanginės individualios priežiūros
personalo profesinės kompetencijos tobulinimo programą
Programos trukmė: 40 val. (13 teorinės, 27 praktinės)
Programos tikslas:
Ugdyti individualios priežiūros personalo įgūdžius, teikiant paslaugų gavėjų poreikius bei lūkesčius
atitinkančias socialines paslaugas.
Programos uždaviniai:
Suteikti žinias apie socialinės apsaugos sistemą.
Suteikti žinias apie teisės aktus, reglamentuojančius socialines paslaugas.
Suteikti žinias apie socialinį darbą, kaip kūrybišką vertybių, teorijos ir praktikos sistemą.
Suteikti žinias apie socialinio darbo metodus, jų taikymą praktikoje.
Suteikti žinias apie paslaugų gavėjo socialinės istorijos supratimo svarbą socialinių paslaugų
teikimo procesui.
Suteikti žinias apie senyvo amžiaus tarpsnį – biologinius, socialinius, psichologinius senyvo
amžiaus asmenimis ypatumus.
Supažindinti su bendra negalios samprata, klasifikacija, charakteristikomis.
Suteikti žinias apie tinkamą pagalbą asmeniui su psichikos sutrikimais, proto negalia.
Suteikti žinias apie prevencinio darbo organizavimo prasmę.
Suteikti žinias apie paslaugų gavėjo aplinkos įtraukimo į paslaugų teikimo procesą svarbą.
Ugdyti gebėjimą dirbti su teisės aktais, reglamentuojančiais socialines paslaugas.
Ugdyti gebėjimą atpažinti ir suvokti paslaugų gavėjo asmenines bei jo aplinkos problemas.
Lavinti kokybiškos pagalbos paslaugų gavėjui ir jo socialinei aplinkai teikimo įgūdžius,
grindžiamus socialinio darbo vertybėmis bei asmeninės ir profesinės patirties refleksija.
Ugdyti gebėjimą tinkamai įvertinti ir reaguoti į kintantį paslaugų gavėjo socialinį kontekstą.
Ugdyti gebėjimą teikti kokybiškas paslaugas asmenims su judėjimo, klausos, regos,
kalbėjimo sutrikimus.
Ugdyti socialines paslaugas teikiančių darbuotojų gebėjimą gerbti socialinių paslaugų
gavėjų teises ir užtikrinti jų įgyvendinimą paslaugų teikimo procese.
Lavinti teikiamų paslaugų kokybės vertinimo ir kokybiškų paslaugų teikimo gebėjimus.
Lavinti individualios priežiūros personalo komandinio darbo įgūdžius.
Ugdyti gebėjimą atsakingai pildyti paslaugų gavėjo bylos dokumentus, užtikrinant asmens
duomenų apsaugą.
Mokymo temos:
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos struktūra, teisės aktai, reglamentuojantys socialines paslaugas.
Socialinis darbas – kūrybiška vertybių, teorijos ir praktikos sistema, socialinio darbo profesinė
kompetencija ir veiklos sritys.
Pagrindiniai socialinio darbo metodai ir jų taikymas praktikoje, paslaugų gavėjo probleminės situacijos
sprendimo procesas
Paslaugų gavėjo socialinės istorijos supratimo svarba
Senyvo amžiaus tarpsnio charakteristika – biologiniai, socialiniai, psichologiniai ypatumai
Pagalbos asmenimis, turintiems negalią, etiketas
Psichikos ir intelekto sutrikimų turintys asmenys – socialinių paslaugų gavėjai
Konfliktai ir jų sprendimas socialinių paslaugų teikimo procese
Pagalba socialinių paslaugų gavėjui, patiriančiam netektį
Paslaugų gavėjo aplinkos įtraukimas į paslaugų teikimo procesą
Socialinių paslaugų gavėjų teisės ir jų užtikrinimo svarba
Prevencinio darbo su paslaugų gavėju reikšmė
Socialinių paslaugų kokybės vertinimas
Komandinio darbo svarba socialinių paslaugų teikimo procese.
Paslaugų gavėjo bylos dokumentų pildymo svarba socialiniame darbe
Susidarius ne mažiau kaip 15 dalyvių informuosime apie organizuojamas mokymo datas. Karantino
metu galimi nuotoliniai mokymai.
Informacija teikiama el. p.: snipiskiu.bcentras@gmail.com
Pradėdamas dirbti socialinių paslaugų įstaigoje, individualios priežiūros personalas, neturintis
Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nustatyto
išsilavinimo arba neįgijęs socialinio darbuotojo padėjėjo, lankomosios priežiūros ar
asmeninio asistento kvalifikacijos pagal socialinių darbuotojų padėjėjo, lankomosios
priežiūros ar asmeninio asistento profesinio mokymo programą, išklauso įžanginius
mokymus. Individualios priežiūros personalas tobulina savo profesinę kompetenciją,
dalyvaudamas mokymuose, kuriuose nenuosekliųjų studijų būdu įgyja minimalių žinių apie
socialines paslaugas, praktinę veiklą. Įžanginių mokymų trukmė turi būti ne trumpesnė kaip
40 valandų.
Mokymai yra mokami 1 val. kaina – 60 Eur.